Forge Motorsport intercooler pro Hyundai i20N
Hyundai i20N je bezesporu velmi schopný sportovně laděný hot hatch. I přes to se však ukázalo, že intercooler je jeho slabou stránkou, zejména, pokud máte v plánu navyšovat výkon vozu nebo ho prohánět na okruhu během track days.
Kategorie: | HYUNDAI |
---|
Hlavní vlastnosti:
- nárůst výkonu až 25 bhp
- nárůst krouticího momentu až 43 Nm
- zvětšení objemu jádra o 113%
- ručně vyráběno ve velké británii
- montážní materiál součástí balení
Vývojový tým Forge Motorsport při vývoji intercooleru pro i20N vycházel z velmi úspěšného intercooleru pro model i30N, protože i použité motory 1.6 turbo a 2.0 turbo z i30N jsou si konstrukčně velmi blízké. Příruby intercooleru byly ručně vyrobeny, aby mohly být načteny pomocí 3D scanneru a doladěny pomocí pokročilého softwaru CAD (Computational Fluid Dynamics) pro co nejdokonalejší proudění vzduchu do a z jádra intercooleru.
Díky použití softwaru CFD bylo možné navrhnout také rozdělovač proudění vzduchu na straně turbodmychadla, který zajišťuje využití celého objemu stupňovitého jádra intercooleru. Příruby byly po důkladném návrhu vytištěny pomocí 3D tiskárny Formlabs Form 3L pro otestování. Finální produkt pak využívá lité příruby.
Samotné jádro je pak konstrukce bar-and-plate a jeho objem je proti továrnímu intercooleru zvětšný o 113%, přičemž čelní plocha je zvětšena o 57%. Jedná se aktuálně o největší intercooler pro i20N na světě. Také vstup a výstup oproti továrnímu narostl. Vstup na horké straně narostl z 50 na 60 mm s nárůstem objemu o 44% a výstup na studené straně pak narostli z 50 na 63 mm, což představuje objemový nárůst o 59%.
Měření výkonu probíhalo v Performance Remap v Gloucesteru. Špičkový výkon narostl o 11 bhp a krouticí moment dokonce o 43 Nm. Nárůst se však projevuje nejen ve špičce, ale v celém spektru otáček. Maximální nárůst výkonu byl pak naměřen 25 bhp ve 4500 ot/m.
Aby byly výsledky co nejblíže reálnému provozu, měření teplot probíhalo až ve chvíli, kdy se motor zahřál na provozní teplotu a docházelo ke spouštění ventilátoru. U originálního intecooleru ukázal teploměr po dvou měřeních teplotu 44°C při 6747 ot./m. Po stejném měření na voze po instalaci intercooleru FMINT28 teplota nepřekročila 32°C při 6717 ot./m. Těchto 12°C rozdílu představuje pokles o 32%!
Tento pokles teploty nasávaného vzduchu znamená, že řídicí jednotka vozu nebude muset měnit předstih zapalování a uměle snižovat výkon motoru. Pokud provozujete svou i20N na okruhu nebo pro rychlé projížďky na okreskách ve vyšších letních teplotách, měla by pro vás být výměna intercooleru naprostou samozřejmostí.
Intercooler Forge Motorsport je dodáván včetně veškerého potřebného instalačního materiálu a jeho instalace by měla trvat cca 2,5 hodiny v závislosti na zkušenostech a vybavení montážní dílny.
Hmotnost celohliníkového intercooleru Forge Motorsport je 9,65 kg oproti hmotnosti 3,7 kg u továrního dílu.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Naše společnost PerformanceParts je přímým dovozcem oblečení HYUNDAI MOTORSPORT pro ČR/SK.